FOTO: Cum ne-am distrat si ce locuri noi am descoperit in excursie

In dimineata zilei de 4 iunie, pe o vreme frumoasa, asa cum ii sta bine acestei luni, un autocar ne astepta in fata Gradinitei. El trebuia sa transporte cele trei grupuri de turisti, prescolari, elevi si cadre didactice de la Gradinita Particulara „Funny English” din Iasi.

Copiii, baieti si fete, cuprinsi de bucuria calatoriei, si-au ocupat imediat locurile, iar circuitul turistic ales a inceput.

Sa-i urmarim la drum!

Pentru ca am plecat de dimineata am facut prima oprire la Codrii Pascaniului, unde am servit micul dejun. Dupa aproximtiv o jumatate de ora am ajuns in Targul Neamt, la Cetatea recent restaurata.

Ce am vazut la Cetatea Neamtului
Cele 20 de camere ale cetatii din secolul 14 sunt amenajate ca in vremurile lui Stefan cel Mare. Copiii au fost incantati cand au vazut figurinele din ceara care infatiseaza, in marime naturala, luptatori calare, razesi cu sulite in maini sau condamnati care ispasesc pentru cine stie ce nelegiuiri in beciurile cetatii. Mobilierul a fost facut la comanda, sa semene cat mai mult cu cel de acum 600 de ani. Aici am aflat ca de la mijlocul anului trecut pana in prezent au trecut pragul cetatii Neamtului peste 300.000 de turisti, de cinci ori mai multi decat inainte de restaurare. Dupa ce am coborat de la cetate am servit un pranz pe cinste la Casa Arcasului.

Casa memoriala Ion Creanga din Humulesti
Ne-am urcat in autocar si dupa maxim un sfert de ora am ajuns la Casa memoriala Ion Creanga din Humulesti. Construita in 1833 de catre Petrea Ciubotariul, bunicul marelui povestitor, casa in care s-a nascut si a copilarit Ion Creanga a fost amenajata ca muzeu in anul 1951. Devenita unul dintre cele mai vizitate muzee memoriale, aceasta reprezinta, dincolo de semnificatia sa istorico-literara si sentimentala, un produs cert al arhitecturii populare specifice perioadei si ariei etno-culturale in care se incadreaza. Sub acoperisul larg de dranita, peretii durati din barne groase peste care s-a asternut un strat de lutuiala, delimiteaza o singura incapere cu ferestre inguste si o tinda unde abia puteai sa te invarti. Intrarea scunda este adapostita de ploile repezi printr-o prispa lata de cateva palme, iar in spatele casei un acoperamant de scanduri cu panta repede protejeaza mai multe obiecte gospodaresti si unelte agricole cu certa valoare etnografica.

Cheile Bicazului
Dupa un drum lung, putin cam obositor, am poposit la Cheile Bicazului. Copiii au fost extrem de incantati inca de la aparitia primelor lanturi muntoase, dar si atunci cand drumul serpuia printre muntii reci. Toti din autocar exclamau si erau uimiti de natura incredibila. Cheile au fost formate de raul Bicaz si fac legatura intre Transilvania si Moldova. Zona Cheile Bicazului, cu o lungime de peste 6 km de la Lacul Rosu in amonte pana la localitatea Bicazul Ardelean in aval, este strabatuta de drumul transcarpatic care leaga orasele Gheorghieni si Bicaz. Cheile Bicazului fac parte din Parcul National Cheile Bicazului- Hasmaa.

Lacul Rosu
Dupa cum ne-am propus am continuat traseul pana la Lacul Rosu. Aici ne-am putut relaxa in parcul pentru copii, am vazut barcutele de pe lac si ne-am cumparat o multime de suveniruri. Nu am zabovit insa mult penru ca timpul trecea foarte repede si traseul nostru nu se oprea aici.

Telegondola de la Piatra Neamt
Vrajiti de frumusetile naturii am continuat traseul in Piatra Neamt. Aici am ales sa urcam pe dealul Cozla cu telegondola. A fost cel mai bun mod prin care am putut admira orasul si imprejurimile de la o inaltime considerabila. Copii au fost cei mai curajosi, iar la final mai doreau o plimbare.

Parcul Zoologic din Piatra Neamt
Finalul excursiei noastre a fost la Parcul Zoologic din Piatra Neamt. Cei doi ursi, paunii, caprioarele dar si iepurasii au adus zambete de bucurie pe fetele micutilor. Daca vremea a tinut cu noi si a fost soare si cald, nu acelasi lucru l-am putea spune despre rezistenta copilasilor, care pe drum spre Iasi au mai tras cate un pui de somn zdravan.

You can leave a response, or trackback from your own site.